zondag 25 juni 2017

Mediamiek

Mediamiek

Ik 'hang' op de chaise longue. De originele stof is bedekt met een koeienvel: wit met zwarte vlekken. Het heeft aan de muur gehangen, het koeienvel, op de logeerkamer. Die, de logeerkamer, heb ik leeggeruimd. Het koeienvel van de muur gehaald en over het bankje laten vallen. Het ligt heerlijk zacht en warm.

Buiten is het ook zacht en warm. Vandaag begint de zomer van 2017. De deuren staan open. Een vogel krast, zacht ronkt een vliegtuig. Het gezoem van een vlieg dat me altijd terugbrengt naar de keuken in Frankrijk. Een vlieg die rakelings langs mijn oren bromt: madame Courtier. Monique. De mama die mijn voorbeeldmama is.

Op 7 april was de laatste cursusdag ‘autobiografisch schrijven’. De dinsdag erna zou de cursus ‘documentaire maken’ beginnen. Er waren te weinig aanmeldingen. De cursus ging niet door.

Sinds begin 2016 kijk ik regelmatig naar het programma ‘dit is mijn toekomst’. Dit wordt elke dag uitgezonden op RTL 4 en RTL 5 tussen 12 en 14.00 uur. Ook op zaterdag en zondag maar dan van 11 tot 12.00 uur. Het is een live programma. Een presentatrice ontvangt met een medium een gast die inbelt. De gast stelt een vraag. De vraag varieert van: hoe ziet mijn toekomst eruit op het gebied van liefde, financiën, werk. of er wordt gevraagd hoe het gaat met een overleden ouder of kind.

Mediumschap interesseert me. In 2010 las ik het boek ‘iedereen is mediaal,jijook’ van Beate-Bunzel-Dürlich. Ik volgde in hetzelfde jaar een driedaagse cursus bij haar. De ervaringen tijdens de cursus bevestigden mijn intuïtieve vermogen.

Het programma ‘dit is mijn toekomst’ voelt als een stage. Ik probeerde twee keer in de uitzending te komen. maar het betalen lukte niet. ‘Niet doen’ zei ik tegen mezelf, ‘niets forceren’. Totdat ik midden april opnieuw Googlede naar Bert Back, mijn favoriete medium. En zijn 06 nummer trof op internet. ‘Dan wil je bereikbaar zijn’, dacht ik. Met kloppend hart belde ik het nummer. na twee rinkels nam hij op. ‘hoog sensitief en mediamiek’ was het eerste dat hij zei nadat hij mijn stem had gehoord.

Op de website werd een cursus mediumschap aangeboden die op 23 april zou beginnen.

Ik sliep er een nachtje over en meldde me aan ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

mond-spieren hebben een geheugen

 Navillera Navillera is meer dan het ontvluchten van de werkelijkheid. 'Weten'   dat je geheugen achteruit gaat, het je naasten NIET...